Ez lehetséges? Brit tudósok bebizonyították? Még az is lehet, hogy igen, de ez a cikk arról szól, hogy minden vendéget ugyanolyan gyorsan szolgálnak ki egy új budapesti étteremben. Mégpedig úgy, hogy minden egyes vendég asztalába egy monitort és egy touchpad-os egeret építettek be, ahonnan a rendelés azonnal befut az italpultba vagy a konyhára.
Először akkor találkozunk a felszolgálóval, amikor kihozza az első tételt. Ottlétünkkor nem voltak sokan, így például egy üveg szódat a megrendelés után fél percen belül kihoztak! Fél perc!
Normál étteremben fél perc alatt jó esetben megtalálom a szememmel, hogy merre van a felszolgáló, szuggerálom pár percig, hogy elkapjam a pillantását, ha szerencsém van odajön, leadom a rendelést, felírja, beüti az éttermi számítógépbe, a pultban megjelenik a rendelés, a pultos előveszi az italt, a felszolgáló kihozza a szódám. Ezt a folyamatot bepötyögni is több volt, mint fél perc.
A gyorsaságon túl számos előnye van a rendszernek, mint a gusztusos fotók az ételekről, napi ajánlat-, édesség-, kávé promótálása, tápanyag információk közzététele, stb. Ezen felül pedig lehet chatezni az étterem többi vendégével. Ismerkedésre kiváló 🙂
Miután jóllaktunk, megnyomjuk a fizetés gombot, fizethetünk külön és egyben. A felszolgáló pedig kihozza a megfelelő tartalmú számlát. Kiváló!
Ami még hatékonysági oldalról fejleszthető, hogy vannak már olyan alkalmazások mobil eszközökre, hogy a rendeléstől a fizetésig a teljes folyamatot a saját okos telefonunkon el tudjuk intézni. Ez főleg az étteremnek jó, mert nem kell megvenni és beépíteni a sok kijelzőt, a házhozszállítást is le tudják vezényelni, törzsvásárlói rendszer is pikk-pakk kialakítható. Pár tablettel a nem okos telefonos vendégek is kiszolgálhatóak.