Online, 10 perc alatt igényeltem új személyit, bankkártyával kifizettem weben az előállítási illetéket és egy mailt kapok, ha átvehetem. Cool, ugye?
Az ügyfélkapun keresztül eddig is lehetett pár hivatalos dolgot intézni: időpontot foglalni hivatalokba, az adóbevallást elektronikusan elküldeni, NAV-os leveleket online csatornára átterelni. Segítség volt, hogy ne kelljen személyesen ügyintézni, de nem volt komplett a rendszer, be kellett menni a hivatalba. Ezen javított a webes ügysegéd: autóátírást, személyi- és útlevél pótlást, anyakönyvi kivonatot, stb. lehet igényelni.
Az alap ötlet az, hogy ha már egyszer regisztráltatok ügyfélkapun, akkor be tudjátok magatokat azonosítani a neten a közhivatalok felé is, mintha csak a netbankba lépnétek be utalás előtt.
Hogy működik az alkalmazás?
- Ügyfélkapun keresztül bejelentkeztem, megadtam pár azonosító adatot.
- Kiválasztottam, hogy az útlevél vagy a jogosítványomon lévő fénykép és aláírás jelenlen meg az új személyin.
- Megadtam, hogy mi a száma az elveszett igazolványomnak – visszaélések miatt ez is fontos.
- Kifizettem online bankkártyás fizetéssel az 1.500Ft-os illetéket.
- Elkültem az igénylést.
Végre valamit komplett el lehet intézni a neten! Azzal a szépséghibával most ne foglalkozzunk, hogy:
– lehetne felhasználóbarátabb az ügyfélkapu,
– ha már van ügyfélkapu, akkor miért kellett egy új alkalmazás,
– egyáltalán minek nekünk ennyi igazolvány?
Dőljetek hátra és élvezzétek, hogy a tavaszi napsütésben a parkban is tudtok laptopról ügyet intézni!