Hétfő este sokan bosszankodtak a fővárosban, hogy egy 20 perces út 2 óráig tartott és persze egy hókotrót sem láttak. Ez szinte minden évben megtörténik, változást nem látunk.
Itt jegyzem meg, hogy a cikk háttérinfóinak keresése közben több képet is találtam, ami látható, hogy hétfőn dolgoztak a hókotrók!
Mit is kéne csinálnia az FKF-nek? El kéne takarítaniuk az összes budapesti utat, ez kb.: 5.000 km, megfelel egy Madrid oda-vissza útnak. Ha ez túl sok is lenne, elsősorban a BKV vonalakat kéne megtisztítani, ami kb.: 1.000 km. A kilómétereket szorozzuk meg 2-vel, mert egy kotrógép csak egy sávot tud eltakarítani egyszerre. Erre van 115 hókotró autó Budapesten.
Tegyük fel, hogy technikai okok, betegség vagy bármi miatt a kotrógépek 10%-a nem tud elindulni, de még így is marad 100 gép. 2*1.000km / 100 hókotró = 20km / hókotró. Ha 20km/h-val megy a hókotró, akkor 1, azaz EGY óra alatt le tudnák takarítani a teljes BKV vonalat, ami megítélésem szerint a főbb autós útvonalakkal egybe esik.
Mégha egy helyről indul is az összes hókotró és a dugó miatt nem is érnek oda mindenhova egy időben, akkor is megoldhatónak tűnik a feladat. Persze még az is kellene, hogy legyen 100 söfőr, aki épp arra vár, hogy essen a hó.
Érzésem szerint az előkészületeken bukik a történet.
Novembertől márciusig 100 embert folyamatosan készenlétben tartani rengeteg pénz, bár mióta az FKF a BKK Holding része, azt gondolom, hogy könnyebben átcsoportosíthatóak az emberek pl.: buszvezetőből hókotróra. Persze nem akkor, amikor már esik, hanem levizsgázhatnának egész nyáron, de ha kell át tudnának ülni.
Valamint ha már 1-2 napja mondja az időjárásjelentés, hogy hó lehet, akkor legalább a mozgósítható sofőröket értesíteni lehetne. Idén ráadásul munkanap napközben kezdett esni a hó, amikor a legnagyobb az esélye, hogy a sofőrök elérhetőek. Hogy miért nem szervezik ezt meg mégis ügyesebben az számomra talány, de talán pár napon belül kapunk erre is logikus választ.