Időről időre új működési koncepciójú szállodákban is megfordulok. A héten egy város széli hotelt próbáltam ki Mannheim közelében. A foglalásnál jól fotózott, modern szobák voltak, a térképen láttam, hogy közel van az autópályához és a városközponthoz, átlagos áron, így foglaltam.
A szálloda valóban az autópályához közel volt, látszott, hogy új épület, egy nagyobb nem gondozott telek közepén, de nem piknikezni mentem. Az első szokatlan dolog volt, hogy a recepcióban egy hétköznapi ruhában lévő férfi fogadott. A második nem túl gyakori esemény volt, hogy azonnal fizettem is a szobáért. Ki volt írva, hogy a távozás elő estélyén kell rendezni a szállás díját. Ennek jelentőségére csak másnap reggel jöttem rá, amikor láttam, hogy senki sincs a recepción és mindenki csak lerakja a kulcsát. Költségcsökkentés: recepciós egyenruha, reggeli / délelőtti recepciósra nincs szükség.
Amennyire értek hozzá elég minimál design volt a belépéskor, bár nekem a sok fehér fal elég kórház jellegű volt, amit a design elemek némileg javítottak, de ez ízlés kérdése. A folyosó végén már gyakorlatilag a telek volt. Költségcsökkentés: padlószőnyeg nem kell a recepción, folyosón, képek egyéb kiegészítők a minimál stílus jegyében alig, terasz/kertgondozás.
A szoba hasonló minimál stílusban volt berendezve. Ami a többi Mannheimi szállodához képest újdonság volt, hogy a szobában se volt szőnyegpadló, hanem amolyan ipari csarnokokban látott betonra öntött műgyanta (vagy hasonló) -, ami főleg télen jó hideg lehet. A szobában lévő képek egy fekete hungarocell táblára voltak felhordva. Villanykapcsoló csak a bejáratnál, egy a szobához + előszobához, egy a fürdőhöz. A szállodák többségében az ágytól lehet a fővilágítást is kapcsolni, itt nem. Az ablakon csak egy roletta volt, függöny/redőny nem. Költségcsökkentés: szőnyegpadló, berendezési tárgyak, villanyhálózat, függöny.
A fürdőszoba modern kinézetű, körben a burkolat kő hatású műanyag. Költségcsökkentés: csempe és burkolói munkálatok.
A reggelinél egy néni töltötte a pultot, de amúgy minden önkiszolgáló volt. Más szállodában azért van pár ember, aki elkéri a szobaszámot, hoz kávét, stb. Költségcsökkentés: minimalizált reggeliztető személyzet, aki reggeli végén akár el is kezdheti az elhagyott szobákat kitakarítani, hogy kitöltse a műszakját.
Mindezeket végiggondolva jóval alacsonyabb költséggel működtethető a szálloda, a versenytársakhoz képest hasonló árakon, magasabb profittartalommal, hatékonyabban.